Limba pasareasca…

Nu stiu cum mi-am adus aminte deodata ca sunt foarte bun la limbi… (Trexel! nu te gandi la prostii!) e vorba de limbile pamantului. Am avut predilectie de mic copil si mi-am adus cu placere aminte ca eram campion la vorbit in „limba pasareasca”. Asa ca m-am gandit sa raspund eu dorintei Cellei si sa povestesc cate ceva de la intalnirea de astazi a bloggerilor din Satu Mare. Iata stirea🙂

Capafepeneapauapa Kapardipinapalepe epestepe lopocupulp depe ipantapalnipirepe apalp blopogeperipiloporap. Apastapa pepentrupu capa Cripinapa epestepe gapazdapa bupunapa. Sipi pepentrupu capa capafepeneapauapa epestepe lapangapa repedapactipiapa GepeNepeVepe. Apasapa capa neapamp apadupunapatap topotipi cepeipi caparepe apamp puputuputp: Cripinapa, Trepexepelp, Hoporipiapa, Rapadupu sipi Cripistipiapanap. Depe pripimapa dapatapa Cripinapa apa spapartp opo scrupumipieperapa. Sa-pa apalbipitp lapa fapatapa, daparp apa trepecuputp cupu bipinepe pepestepe mopomepentp. Apamp bapauputap capafepelepe sipi apamp pripimipitp capartipilepe capstipigapatepe.  Cripinapa apa fupumapatp mupultepe tipigaparipi sipi cupu topotipii ne-apamp dipistrapatp depe popostupulp lupuipi Ciuputapacupu depestrepe Nuputipi. Trepexepelp apa plepecapatp repedepe. Epelp apa zipisp capa epe foapartepe opocupuapatp. Mapaipi mupultepe opo lapasp pepe gapazdapa Cripinapa sapa popovepesteapascapa. Depejapa apamp apameptipitp….

Cella, e bine? Te-ai lamurit cum a fost? Detalii despre intalnire, o sa povesteasca Crina, ca doar ea e ziarista… 🙂

Si ia priviti si un alt fel de „pasareasca”… varianta martorilor oculari  a povestii de mai sus   (sau varianta BETA????)   🙂

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

more about „Limba„, posted with vodpod

 

 

 

 

105 responses to this post.

  1. da domne am plecat repede, v-am zis ca am o șustă, acuma chiar tre sa stie toata blogosfera?

    Răspunde

    • Posted by carla on Septembrie 2, 2011 at 8:33 am

      bupunapa!epeupu supuntp fopoartepe bupunapa lapa pasaparapestepe. e foarte simplu sa vorbesti pasareste,la fiecare silaba adaugi un pu,un pa,un pi,etc………cum crezi tu ca ar suna bine

      Răspunde

      • ba nu ca sa inveti pasareasca trebuie sa alegi un cuvant si sa-l desparti in silabe ia dupa fiecare silaba sa pui un P si ultima litera din silaba respectiva sau daca nu suna bine pui penultima litera din silaba si daca e IM sau IN atunci dupa silaba pui PA

  2. Esti serios cand spui asta?🙂
    Si apoi… ma flatezi… chiar ma citeste toata blogosfera?
    Trimite si tu pe mess poza aia care ai facut-o. Nu am vrut sa scriu pe pasareste ca ai facut-o, cu toate ca era unul din momentele reusite ale intalnirii. Asta pentru ca daca ziceam „fotografie” iesea „fopotopograpifipiepe” – tare complicat. Iar daca ziceam „poza” era si mai rau: „popo-za-pa” 🙂

    Răspunde

  3. Foarte frumoasă limba păsărească, dar în special utilă. Când aveam ceva de comunicat cu sora mea mai mare şi nu trebuiau să înţeleagă şi părinţii, sau când voiam să-i enervăm ca să ne scoată din casă, să putem fugi la joacă. Cepe vrepei săpă mapaipiscripiipi mâpâinepe?😀

    Răspunde

  4. […] ), care ne-a adus Transformarea lui Martin Lake, a concluzionat că nu-i nimic SF. A venit apoi şi Al2lea cu managementul calităţii şi ne-a dat ISO enşpe mii. Da, în plus, mie şi doamnei Trexel ne-a […]

    Răspunde

  5. Io uitasem de scrumieră. Chiar trebuia să mă spui la toată lumea?😀

    Răspunde

  6. @Gapabripiepelapa,
    Depepipindepe depe inspirapatipiepe… vepetipi vepedepeapa
    @Crina,
    pai asta a fost deliciul intrunirii. Nu puteam sa ratez ocazia…

    Răspunde

  7. Suruntîrî foroarartere cururirioarasără😀
    Parcă aş avea 5 ani!

    Răspunde

    • Aaaaaa, asta e un alt dialect, sa inteleg, al limbii pasaresti. Cu ra-re-ri-ro-ru…
      Nu stiam ca exista. Mi se pare mai greu, mai „dipi lapa chipisipinapaup” sau „diri lara chirisirinaraur”, daca am zis corect…

      Nopotapa: mapainepe sa-parp puputeapa sapa nupu scripiupu nipimipicp – plepecp ipanap epexcupursipiepe…🙂

      Răspunde

  8. Nu pprea ppricepp limba ppăsărească. Cred că e ceva codat!

    Răspunde

    • Posted by ioan on Iulie 25, 2011 at 4:18 pm

      nu e ceva codat de exemplu hapaipi sapa mepergepemp lapa mapagapazin eu am scris hai sa mergem la magazin

      Răspunde

      • Posted by carla on Septembrie 2, 2011 at 8:36 am

        e foarte usor,la fiecare silaba adaugi pi,pa,pu,po,etc…………cum suna mai bn. de exemplu: buna= bu-pu-na-pa=bu-na

  9. @vania,
    Daca platesti bine, te primesc la cursul meu de pasareasca. Chiar mai am un loc. Sau se poate si prin corespondenta, dar trebuie sa cumperi cursul de la targul de pasarici…
    In rest, limba trebuie folosita ca sa nu ai probleme (de comunicatie)🙂

    Răspunde

  10. Asta se intampla dupa ce te vezi de prea multe ori cu Crina. Stai acasa, e a mea😀

    Răspunde

  11. Am mai fost o dată la târgul de păsărici şi-a trebuit să fac ulterior o serie de injecţii dureroase. Cred că am luat o gripă aviară…

    Răspunde

  12. Cum, se ia si la barbati? Credeam ca numai la femei…

    Răspunde

  13. mda, pasarici…
    si io care credeam ca am nimerit in sfarsit un vecin serios😛

    Răspunde

  14. Si ce, nu e asa? La ce te-ai gandit?
    Doamne… „la omul flamand, tot pita i-e-n gand!”

    Vrei sa te inscri si tu la curs?🙂

    Răspunde

  15. Vania,

    după fiecare silabă, o repeţi cu „b” sau cu „p”, fără injecţii.

    Răspunde

  16. Posted by CELLA on Martie 7, 2009 at 12:11 pm

    MpamULparŢUMramESCpamURIpam😆
    da’ Crina nici măcar nu-i fumătoare😉
    alea ce le pufăie ea îs paie nu ţigări
    şi … deci, o scrumat în ceaşcă ?😆
    n-ai zîs ce cărţi cu autograf o adus Horia şi de ce nu l-aţi dat în gît pă Trex (voi la SM n-aţi auzit de pretinu’dezinteresat al nevestei ?😛 )
    în rest, sunteţi belea de faini şi încă nu m-am dumirit, cafeneua aia-i lîngă ori sub😆

    Răspunde

  17. Mda. Multumesc de invitatie.

    Răspunde

  18. Posted by maminineta on Martie 7, 2009 at 4:03 pm

    Ne e dor la toti de copilarie,asta e.Cu cat se strang mai multi ani, cu atat dorul creste in intesitate.Bucurati-va copii…e primavara.

    Răspunde

  19. Cella :)) de coma ca de obicei

    Răspunde

  20. Epestepe depe lapa Răpădăpăupuţipi, nupu depe lapa Chipişipinăpăupu. Apacopolopo îpîspî strpămopoşipii dipinîpî vepeapacîpî.
    Am zâs!😀
    Eşti colosal, monşer!
    Ai putea deschide o şcoală de păsărească.

    Răspunde

  21. Coane, m-am amuzat teribil reamintindu-mi pasareasca in care vorbeam cu sora mea, pentru a nu fi intelesi de mama. Culmea, ca, dupa doua luni de pasareasca intre noi, fratii, ne-am pomenit ca si mama o rupea binisor pe limba noastra, intelegand totul si descospirandu-ne tainele. Atunci am recurs la un alt limbaj- cu silabe inversate:
    „- Meutefra, gemmer ăs en dămscăl?
    – Un ăc en teba amam!
    – Un en teba ăc un eşti!
    – Gemmer mearuso ard un mia cemfa ieba nî rulcu log ăc ime şirune!”

    Acest limbaj ii era complet necunoscut mamei iar cand il foloseam, era sigura ca trebuia sa se astepte la noi nazbatii de la noi si-si pregatea jordelusa cu care sa ne mangaie fundul mai apoi.
    Chiar ne e dor de copilarie Maminineta! O seara minunata!

    Răspunde

  22. @Nea Costache,
    ai avut o mama teribila. Crezi ca nu stia limba pasareasca? Iti spun eu ca o cunostea. Parintii stiau. Eu, de exemplu, de la mama am invatat-o.🙂 Ea incepuse sa vorbeasca cu fratii ei, ca sa nu inteleg eu, copilul… mie atata mi-a trebuit! Eram numai ochi si urechi!. Si apoi nu le-am dat pace pana nu m-au invatat si pe mine!
    @Gabriela,
    habar n-ai cat m-am chinuit sa scriu textul ala. Gura imi merge mai repede ca si mana…🙂

    Răspunde

  23. Posted by Gaby on Martie 11, 2009 at 1:21 pm

    Cepe mipishtopo ! Depecipi, vopoipi fapacepetzipi apagapapepe! Fepelipicipitaparipi!!

    Răspunde

  24. Posted by anda on Martie 25, 2009 at 10:03 pm

    bapaipi cepe mapaipi fapacepetzipi???

    Răspunde

  25. Bipinepe. Tupu cipinepe epestipi? Bipinepe apaipi vepenipitp!

    Răspunde

  26. depecipi ipipi supureper taparepe:)):))…fepemepeapa apastapa voporepesstepe ipin topoapatepe lipimbipilepe:))>>>taparepe<<<:X:X:X

    Răspunde

  27. Posted by teodora on Mai 19, 2009 at 5:09 pm

    salut as vrea sa inteleg cum se vorbets epe limba pasareasca dak ma puteti ajuta ma gasiti pe idiu teodora_cirstiuc…..pa …

    Răspunde

  28. Posted by emmy on Iunie 5, 2009 at 4:54 pm

    nu asta-i pasareasca! ce-i asta? la pasareasca se mai pune(adauga):ge,g,ghi,ghe,gi si atat!!! exemplu:egheugu suguntg regheaga!!!(eu sunt rea).

    Răspunde

  29. Opo fipi vreopoupunp dipiapalepectp dipinp mopoldopovapa. Epeupu apa stipiupu.

    Răspunde

  30. Posted by valy on August 24, 2009 at 8:36 am

    pasaparescapa epestepe foapartepe greapa sipi eupu abipia aseaparapa capa erapam rapacipit sipi nupu apaveampa cepe sa pa fapac sipi epe supupeperp sapa voporbestipi pasapareascapa😀

    Răspunde

  31. Posted by FApaBIpi on Septembrie 9, 2009 at 2:15 pm

    taparepe lipimbapa apastapa papasaparepeapascapa dapar nupuipi apasapa grepeapa depe voborbipit dapar epestepe mapaipi grepeupu depe ipantepelepes depe lapa apaltapa pepersopoapanapa

    Răspunde

  32. supuntepetipi propostipi nupu stipitipi depe lopocp papasaparepeapascapa.

    Răspunde

  33. Posted by downloadudud on Octombrie 19, 2009 at 8:00 pm

    nupu stipiupu dapacapa apam scripis coporepect

    Răspunde

    • apaipi scripisp coporepectp. Trepebupuiepe sapa pupuipi lipiteperapa „P” capandap upunp cupuvapantap sepe tepermipinapa cupu pop coponsoapanapa.

      Adica sa pui si litera „p” la sfarsitul unui cuvant ce se termina intr-o consoana.
      Exemplu:
      apamp
      scripisp
      coporepectp
      accentul vine pe penultima consoana, cand pronunti.
      🙂

      Urmatoarea lectie va fi pe bani…🙂

      Răspunde

  34. Posted by georgy_17_4u on Octombrie 22, 2009 at 8:38 pm

    nuuuu….trebuie sa pui un ,,p,,dupa fiecate vocala a cuvantului…:P asa e korect…

    Răspunde

  35. Posted by georgiana on Octombrie 27, 2009 at 8:53 pm

    cunosc cel mai bipinepe apacepeapastapa lipimbapa!!!!apatipi ipantepelepesp cepe apamp zipisp??
    apa?mapa bupucurp!!!!de asemenea mai vb sa lb furniciack si lb cateleask!!!crd k e normal doar am 12 ani:P

    Răspunde

  36. Posted by georgiana on Octombrie 27, 2009 at 8:55 pm

    TREBUIE POSA LITERA P urmata de ultima litera a silabei dee ex::ce-pe fa-paci-pi!!!clar??

    Răspunde

  37. Posted by georgiana on Octombrie 27, 2009 at 8:56 pm

    vai vai nik nu stiti(unii)k altii stiu!!Ceau

    Răspunde

  38. Posted by roventa andrada on Decembrie 11, 2009 at 10:35 pm

  39. Posted by didw on Ianuarie 30, 2010 at 9:20 pm

    bogoi ceghe aga maigai tagareghe lighimbaga eghe pagasegheregheagascaga daga cugu G

    Răspunde

  40. Doamne fereste!
    Ti-a trebuit mult s-o inventezi?🙂

    Răspunde

  41. dopamepe cepe iupu tepe voporbepestepe

    Răspunde

  42. oi kolega stie pasareasca wai ce iute vbeste ca sa aflati un cuvant in pasareasca puneti p dupa vocala si vocala

    Răspunde

  43. Posted by Anca on Februarie 22, 2010 at 6:19 pm

    bipinepe capa nipicipi sapa voporbepeascapa ropomapanapa nupu stipiepe:))

    Răspunde

  44. Posted by Anca on Februarie 22, 2010 at 6:21 pm

    duten mata ca de parca u sti mai bine fraiere esti mai prost decat permite legea:))

    Răspunde

  45. Posted by Denisa on Aprilie 3, 2010 at 1:07 pm

    cepe mapa nupu mapaipi vopoipi stipitipi papasaparepaapascppapa?nupu stipiepe si sepefapa apadipicapa epeupu:P:P:P:P:P:P:P:P:P

    Răspunde

  46. Posted by amis on Aprilie 14, 2010 at 1:47 pm

    eupu nupu stipiapam papasaparepeapascapa papanapa apazipi:)))dapar nupu epestepe depelopoc grepeupu depe ipintepelepes:D epestepe chipiapar sipimplupu depe ipinvapatapat…dupupapa fipiepecaparepe vopocapalapa dipin cupuvapant sepe pupunepe upun „p” upurmapat depe vopocapalapa repespepectipivapa. depe epexepemplupu: „aeronava” = „ApaEpeROpoNApaVApa”😀

    Răspunde

  47. Posted by najpa on Mai 10, 2010 at 9:50 pm

    fratilor aia nui pasareaska asta e pasareaska zicevernety mavarna ceverne suvarnugegi puvurnula kavarnaeverne vrevernety

    Răspunde

  48. O sa ti se para mai grele putin cuvintele mai lungi decat cele mai scurte.EU:EPEUPU CASUTA:CAPASUPUTAPA ETC.Urmeaza-mi sfatul si sunt sigura ca vei invata candva.Trebuie sa pui litera „P” dupa o consoana, apoi consoana respectiva se repeta.Sper ca o sa intelegi pasareasca. Alexandra are mere. Apalepexapandrapa aparepe meperepe. Andreea stie sa citeasca. Apandrepeepeapa stipiepe sapa cipitepeapascapa. Cand se repeta o consoana(alee) in pasareasca se pune „p”(apalepeepe-alee). Pe alee sunt frunze. Pepe apalepeepe supuntipi frupunzepe. Daca cuvantul scris(vorbit) in pasareasca se termina intr-o vocala atunci trebuie sa pui „i” de la „inotat”. Eu sunt bun. Epeupu suntipi bupunipi. Sigur ca daca se termina in „i” trebuie scris „ipi”.Sper ca tot ce am vorbit sa va ajute.SAPALUPUTIPI(salut)

    Răspunde

  49. Posted by MARIA on Iunie 21, 2010 at 9:19 pm

    bupunapa! cepe mapaip fapacepetipi? pepe mipine pepe mapa cheapamapa Maparipiapa. :)) pasareasca…..

    Răspunde

  50. Posted by @n@ on Iulie 10, 2010 at 8:55 am

    eu nici akum nu stiu sa vorbesc pasareasca ,inteleg dar nu pot vorbi asa de bine mai stiu sh eu akolo 2 3 cuvinte de exemplu:depe tupu nupu crepezipi capa epu nupu stipi sapa voporbepestepe…..asta siu eu dar nu cred ca am scris totul corect am 12 ani si sunt cam mica cr-ed ca sa invat pasareasca dar nu sunt sigura ….ca sunt prea mica am intalnit copi care au invatat la 4-5 -6-7 ani eu am 12 sh cred k trebuia s stiu……papa…..mapi voporbestepe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Răspunde

  51. Posted by eeeeeeeeu on August 16, 2010 at 2:22 pm

    cepe fapacepetipi?topotp nupu stipitipi lipimbapa papasaparipiloporp?apaipi upusaparapa….opodapatapa cepe tepe pripinzipi depe schepemapa apaipi upusoporp…multzi dintre voi nici nu o inteles…nu va chinuiti

    Răspunde

  52. Posted by deea on Decembrie 6, 2010 at 7:02 pm

    Pai…mai pe scurt la limba pasareasca se pune un P inaintea fiecarei silabe!!!

    Răspunde

  53. Posted by deniza on Decembrie 29, 2010 at 3:31 pm

    coporepectp.stipiupu depe mupultp papasaparepeapascapa.vopoipi depe capandp opo stipitzipi?.epeupu opo vopobepeapamp cupu opo pripiepetepenapa fopoaparepe bupunapa capa sapa nupu nepe ipantepelepeapagapa bapaiepetzipii dipinp sapatp.nopoipi zipicepeapamp caparepe ipaipi drapaguputzp depe apacopolopo shipi epeipi nupu ipantepelepegepeaupu.trapadupugeperepe:corect.stiu de mult pasaeasca.voi de cand o stitzi?eu o vorbeam cu o pietena foarte buna ca sa nu ne inteleaga baiezii din sat.noi ziceam care ii dragutz de pe acolo shi ei nu intzelegeau:P:))ma doare mana:))!!!!!!!:(:))

    Răspunde

  54. Posted by deniza on Decembrie 29, 2010 at 3:33 pm

    mda..foarte tare:))sarbaori feicte la totzi-saparbapatoporipi feperipicipitepe lapa topotzipi:))

    Răspunde

  55. Posted by deniza on Decembrie 29, 2010 at 3:34 pm

    cepe sapa vapa mapaipi zipikp?ce sa va mai zik-upundepe vapa peperepecepetzipi repevepelipioponupulp?-unde va petrecetzi revelionul?:>

    Răspunde

  56. eu azi am invatat limba pasareasca si as vrea sa stiu:daca este o silaba care are la sfarsit una sau mai multe consoane cum se face?

    cum ar fi:sunt

    Caci stiu doar atunci cant este vocala la sfarsit dar nu si cand este consoana

    Multumesc!

    Răspunde

  57. Posted by andy on Mai 13, 2011 at 6:56 pm

    mapaipi epeupu stipiupu papasaparepestepe depe lapa 6 apanipi apasapa sapa nupu vapa pupunepetipi cupu mipinepe hapahapa

    Răspunde

  58. Posted by Chris on August 8, 2011 at 5:21 pm

    lol , e super usor sa citesc ce scrieti da nu stiu sa o vorbesc :)) =)) , e tare asta ca sa vb codat😀

    Răspunde

  59. Posted by ionela on Noiembrie 6, 2011 at 9:29 pm

    am nevoie si eu de ajutor unele colege de la mn de la scoala vb pasareasca am incercat si io da nu ma pot obisnui ma poate ajuta cineva macar p mess va rog id meu e ionela.bobu as vrea sa ma anuntati

    Răspunde

  60. Posted by Davyds on Noiembrie 27, 2011 at 3:37 pm

    Ba frate stiti ce?
    Pasareasca e o limba usoara care orice prost o poate invata,si mai bine v-ati concentra e limbi care intradevar va vor folosi in viitor:Engleza Franceza,nu tampeniile astea.
    Plus ca e naspa sa scrii asa de mult,va dati seama cu atatea pauri:D😀😀😀😀😀😀😀

    Răspunde

  61. Posted by Davyds on Noiembrie 27, 2011 at 3:38 pm

    Si scuzatima pentru greseala de exprimare ,,e limbi”

    Răspunde

    • Davyds,

      pai la ce sa-ti foloseasca engleza si franceza… invata intai romana. De exemplu „scuzatima” se scrie „scuzati-ma”🙂 :-))
      In afara de asta, limba pasareasca este o asa-zisa limba cu care ne jucam in copilarie, ca sa ne distram. Noi asa ne distram, deh, eram mai putin evoluati ca si copiii din ziua de azi…

      Răspunde

  62. Posted by Davyds on Noiembrie 28, 2011 at 11:20 am

    Da,ok ai dreptale si in legatura cu ,,scuzati-ma” era cam mult sa mai scriu inca un tabel corec?

    Plus ca engleza si franceza sunt limbi care chiar iti folosesc,pe net sau cand mergi in tari straine
    Iar pana la urma engleza va fi limba viitorului
    Ce sa nu-mi spui ca nu-ti plac irlandezii sau macarrappari gangsteri
    Si mersi ca mi-ai vorbit frumos.

    Răspunde

    • Davyds,
      de la o anumita varsta incepi sa intelegi pe cei din jurul tau.
      Sigur ca iti vorbesc frumos.🙂
      Si mai stiu ca in mod sigur greseala nu a fost facuta din ignoranta, ci din graba de a-mi comunica parerea ta despre „limba pasareasca”. Esti un baiat bun. Iti doresc numai bine.

      Cat despre limbile straine, ai dreptate. Engleza e vorbita de aproape toata lumea. Chiar si nemtii cu „carte” vorbesc foarte bine engleza. Franceza, cred ca e mai des folosita in unele cercuri din diplomatie, dar nu asa de frecvent ca engleza.
      In ultima vreme, la noi in Ardeal, castiga teren limba Germana. Si cred ca nu numai in Ardeal. Nemtii ofera multe locuri de munca pentru intelectualii romani. Ca sa lucrezia acolo, trebuie sa stii foarte bine lb. germana.

      Răspunde

  63. Posted by Davyds on Noiembrie 28, 2011 at 6:51 pm

    Super,esti din ardeal? Si io m-am nascut acolo,mai exact in Hunedoara.Vorbesc si ungureste…
    Kérem, adja meg a HDI rendetlenség?Imi dai te rog frumos idu tau de mess?

    Răspunde

  64. Posted by Davyds on Noiembrie 28, 2011 at 9:14 pm

    Da,pai google translate nu traduce prea bine.
    Am dat si io si nici macar nu se aseamana cu ce-am spus :-”

    Răspunde

  65. Posted by Dayana on Noiembrie 30, 2011 at 7:28 pm

    Bai,ganditi-va ca am putea folosi un libaji codat ca mafioti.
    SA vorbim in engleza-pasareasca
    Opocchepeipi,ipi lipikepe spepecp engplpipisipi

    Răspunde

  66. bugunaga ceghe faga cetighi agastaga eghe ste lighimbaga pasareascaga dagacaga vreghetighi cogontagatighima laga daria_larisa90.vaga asteptg

    Răspunde

  67. Posted by iza on Mai 5, 2012 at 5:17 pm

    cepe fapacipi drapagapa cepe supurepe epestepe sapa vb ipinp papasaparepestpe

    Răspunde

  68. Posted by latu rares sorin on Octombrie 21, 2012 at 3:07 pm

    sa zicem ca dupa fiecare silaba se pune pu,pi,pa,po dar scrie cum suna bine :
    buna=bu+na=bupunapa sau mergem la magazin=mer+gem la ma+ga+zin
    merpegempe la mapagapazinpu

    Răspunde

    • Aproape bine

      me-per-ge-pe-m-p la-pa ma-pa-ga-pa-zi-pi-n-p.

      Nu mereu se pune dupa silabe. Se poate pune si dupa litere, pentru a putea fi mai usor de pronuntat.

      Răspunde

  69. Posted by calin alexandra cristina on Octombrie 21, 2012 at 3:11 pm

    are dreptate rares chiar i-am zis pasarii mele sa manance si chiar a inceput sa manance

    Răspunde

  70. AM mbali un iest menini ac astaace e mbali reascapase

    Răspunde

  71. Posted by Bogdan on Februarie 21, 2013 at 2:02 pm

    bai eu stiam cu gu si ga cu p era porceasca exemplu bugunaga(buna)loguriga(lorina)

    Răspunde

  72. mepergepetipi apamupu topotipi vapa dapatipi maparipi capa stipitipi sapa voporbipitipi papasaparepeapascapa

    Răspunde

Lasă un răspuns

