Concediu de Paste

Anul acesta am sarbatorit Pastele pe meleagurile natale. In Campulungul meu iubit, impreuna cu familia, asa cum e bine si frumos sa sarbatoresti o asa mare sarbatoare. Pentru cine nu stie, Campulungul este un minunat municipiu situat la poalele muntilor Iezer-Papusa, nu departe de Bucegi si de masivul Piatra Craiului. Zona e minunata, orasul dintre muscele e incarcat de istorie si cultura iar natura a fost cat se poate de generoasa cu locuitorii orasului. Campulungul a fost prima capitala a Tarii Romanesti, in anii 1290 in timpul lui Radu Negru Basarab, cunoscut sub numele de Negru Voda. Tot de aici isi are originea primul document cunoscut in limba romana, „Scrisoarea lui Neacsu din Campulung, catre judele Brasovului”.  Imagini ale orasului gasiti aici.  Calatoria pana acolo a fost, ca de obicei minunata. Ruta Cluj-Turda-Alba Iulia-Sibiu-Ramnicu Valce-Pitesti este putin mai lunga dar nu asa de grea pentru soferii „grabiti”. Sosele bune, late, dar cam aglomerate. Cunosteam traseul si calitatea drumurilor foarte bine. Ce am remarcat insa a fost faptul ca in toate orasele lipseau gropile cu desavarsire. Iata o imagine din Pitesti, spre exemplu:
dsc03620
Am crezut ca este o intamplare si ca pitestenii, fiind mai aproape de Bucuresti, au reusit sa atraga mai multe fonduri pentru drumuri. Dar nu e chiar asa. La intoarcere, am schimbat ruta si am trecut prin Brasov, Sighisoara, Targu Mures, Cluj si am constatat ca si in aceste orase, mult mai mari ca si Satu Mare drumurile sunt impecabile. Pe drumul de intoarcere, am putut admira frumusetea muntilor de-alungul pasului Rucar-Bran si mi-a trecut prin gand faptul ca noi, romanii, nu stim sa profitam de natura si locurile unde ne-a asezat Dumnezeu. Am putea trai din turism foarte bine si am putea fi o Elvetie, dar mult mai mare. Ia priviti:
Dar ce ne pricem noi…
Daca veti ajunge vreodata pe acest traseu, veti putea admira, in afara de Brasov (cine nu a vazut Brasovul nu a vazut nimc…) minunata Sigisoara
dsc036711dsc036701
sau frumosul Targu Mures
dsc03675

Pe drumul spre Targu Mures puteti sa va oprit si sa va cumparati de la vanzatorii ambulanti, celebra ceapa rosie „de apa” de Mures. Nu ustura si are un gust deosebit. Aveti grija insa la negocieri, eu am scazut pretul cu 150%  🙂

dsc03674

Ce sa va mai povestesc… una peste alta eu, Primadona si feciorul nostru ne-am simtit bine impreuna cu familia, ne-am odihnit si ne-am incarcat bateriile, ca de fiecare data cand respiram aerul de munte de acasa.

9 responses to this post.

  1. Posted by zamfirpop on mai 2, 2009 at 9:23 pm

    Dacă vreţi să aflaţi mai multe despre Turda şi împrejurimi, acum şi mai demult, sunteţi invitaţii mei la http://zamfirpop.wordpress.com

    Răspunde

  2. Posted by primadona25 on mai 3, 2009 at 8:41 am

    Romania are si o alta fata. Pacat ca aici pe granita de vest se poate vedea ca administratia locala e „varza”. Zalaul ne-a luat de mult! Nu stiu de ce la noi totul e moale si mai les asfaltul! Cand am ajuns in 1985 in SM, aici era un mic occident. Am fost fericita ca l-am ales la repartitie. De atunci ritmul de dezvoltare nu este la fel ca in restul tarii. De ce la Baia Mare se vede ca au avut oameni in ministere si in Parlament? Ce ne impiedica sa fim mai buni,sa fim in pas cu timpul? O sa spuneti ca nu s-au alocat bani suficienti…

    Răspunde

  3. Campulung…Cred ca acolo a imaginat Caragiale alegerile tipic romanesti; parca Regele Carol I voia sa-si faca acolo castelul cand i-a dat taica-sau mostenirea…, poate ma insel.Altfel, cred ca nu va prieste pe campia Somesului…Aveti poze mai mult cu munti.Sanatate!

    Răspunde

  4. De priit imi prieste… dar prima dragoste n-o poti uita. Locurile natale iti raman in suflet pentru totdeauna.

    Răspunde

  5. Posted by alexandrachiorean on mai 6, 2009 at 8:58 am

    Si eu si consortul adoram sa cutreieram tara aceasta de fiecare data cand se iveste ocazia; sa vizitam tot ce se poate pe unde suntem, chiar daca avem doar cateva zile la dispozitie si nu este nimic pregatit in prealabil. Am spus ca vreau sa imi cunosc tara si apoi sa ies „afara” pentru a-mi crea o imagine. Si noi de Sarbatorile Pasale am vizitat in 2 zile de concediu Tara Hategului; daca ai drum in acea directie merita!

    Răspunde

  6. Posted by Adrian SM on mai 6, 2009 at 10:38 am

    Frumoasa tara avem.Am avut ocazia sa aud laude la adresa ei si in Italia,din partea unor italieni care vin an de an aici, nu din aia care stiu de Romania doar din jurnalele de stiri. Dar si ei aveau aceleasi remarci,spuse ceva mai subtil: am putea trai doar din turism si pacat ca avem asa conducere de doua lulele…
    De drumurile din judetul Satu Mare ce sa mai zic?A fost o vreme cand mergeam saptamanal la targ la Sighet. Faza tare era la intoarcere pentru ca colegul meu adormea instant de cum ieseam din Sighet. Cum treceam de tabla cu ,, Bine ati venit in judetul Satu Mare” se trezea din cauza craterelor si dadea drumul la injuraturi, in 3 limbi… 🙂

    Răspunde

  7. Posted by alexandrachiorean on mai 6, 2009 at 10:52 am

    Sunt zone in care drumurile lasa de dorit (sa vezi tu drum intre Pitesti-Targoviste-Ploiesti), totul depinde de culoarea politica a Consiliului Judetean, daca este sau nu cu guvernarea pentru a primi sau nu fonduri. Eu raman optimista ca vor veni vremuri mai bune si pentru noi, sper sa le prind 😀 .

    Răspunde

  8. @Adrian SM,
    „Frumoasa tara avem…” pacat ca e locuita… – asta urma sa zici, asa-i? dar ai uitat sau ai vrut sa fii delicat.

    Răspunde

  9. Posted by Adrian SM on mai 7, 2009 at 4:03 pm

    Daca eram de ala, adica sa ma doara in mezel de Romania, as fi ramas in 1988 in Germania sau acu 10 ani in Italia.

    Răspunde

Lasă un comentariu